
Jeszcze kilka dekad temu wiele z nich mogłoby wydawać się jedynie marzeniem szalonego naukowca lub pomysłem rodem z kreskówki „Jetsonowie”. A jednak nieustanny rozwój technologii sprawił, że to, co naszym dziadkom nawet się nie śniło, dla nas jest codziennością. Nowoczesne technologie przewróciły nasze życia do góry nogami i wytyczyły całkowicie nowy kierunek w wielu dziedzinach – medycynie, szkolnictwu, sztuce, a także branży rozrywkowej i eventach. W poniższym tekście skupimy się oczywiście na tym ostatnim. :) Przyjrzymy się, jak nowoczesne technologie zmieniają wygląd współczesnych eventów i omówimy najpopularniejsze obecnie rozwiązania. Zapraszamy do lektury.
Technologie w eventach – jak było wczoraj?
Jeszcze nie tak dawno otwieraliśmy ze zdziwieniem usta, kiedy podczas dużego wydarzenia, przeprowadzana była wideokonferencja z osobami znajdującymi się na drugim końcu świata. Z zaskoczeniem i entuzjazmem obserwowaliśmy koncert zespołu Coldplay, który odbył się w 2012 roku na Stadionie Narodowym w Warszawie – uczestnikom wydarzenia rozdano wówczas bransoletki ledowe, które, dzięki sterowaniu radiowemu efektownie świeciły podczas występu. Szeroko otwieraliśmy oczy, słysząc o pierwszych imprezach typu silent disco, podczas których każdy z uczestników słucha muzyki z indywidualnego zestawu słuchawek. Byliśmy pod wrażeniem virtual paintingu na budynkach i deszczu neonów podczas imprez.
Technologie w eventach – jak jest dzisiaj?
Dzisiaj żadna z wymienionych atrakcji nie jest już dla nas zbyt szokująca. Czy w takim razie uczestników eventów da się jeszcze zaskoczyć? Oczywiście, że tak! Niezaprzeczalnym faktem jest, że nasze oczekiwania stale rosną, niemniej jednak… technologia dotrzymuje im kroku (a może nawet o krok je wyprzedza?), stale proponując nam nowe rozwiązania. Sprawdź, czym dzisiaj żyje rynek digital!
Rzeczywistość rozszerzona w eventach
AR, czyli augmented reality to technologia, która pozwala w czasie rzeczywistym łączyć świat realny z wirtualnym, a przy tym pozwala użytkownikom zachować pełną swobodę ruchów i doświadczanie w trzech wymiarach. Systemy AR opierają się na obrazie z kamer, na które nakładane są grafiki 3d, generowane przez komputer w czasie rzeczywistym. Przykład? Użytkownik, zakładając częściowo transparentne okulary z systemem AR, może obserwować codzienne sceny, np. ulicę, na którą nałożony zostanie obraz wygenerowany komputerowo.
Jak wykorzystać AR w eventach? Zapraszając uczestników wydarzenia na integracyjną grę z wykorzystaniem systemów rzeczywistości rozszerzonej – jeżeli nie planujesz zbyt dużego eventu, tego typu zabawę można urządzić wewnątrz firmy. Podczas większych wydarzeń, najlepszym wyjściem będzie wydzielenie w ramach przestrzeni eventowej specjalnej strefy AR, gdzie uczestnicy będą mogli w niecodzienny sposób się rozerwać.
Inną możliwością jest wykorzystanie systemu AR podczas szkoleń lub prezentacji. Dzięki niemu, uczestnikom mogą być w czasie rzeczywistym wyświetlane odpowiednie informacje lub wizualizacje.
Human Joystick, czyli gra kinowa
Brzmi jak żart? Nic z tych rzeczy! Human Joystick to jeden z najgorętszych trendów tego roku! Na czym to polega? System kamer działających na podczerwień, komputery, których zadaniem jest analizowanie ruchów uczestników i dostosowywanie do nich obrazu wyświetlanego na ekranie. Widzowie, biorący udział w wydarzeniu, poprzez wykonywanie odpowiednich ruchów (np. podnoszenia i przesuwania rąk), mogą sterować obrazem, jaki widzą na ekranie. Ich ciała wykorzystywane są jako joysticki – stąd nieco kontrowersyjna nazwa.
Gry wykorzystywane podczas human joystick mogą być w pełni personalizowane, dzięki czemu coraz chętniej wykorzystuje się podczas eventów. Mogą służyć jako urozmaicenie konferencji, wydarzenia marketingowego, bankietu, czy po prostu stanowić nietuzinkową rozrywkę podczas wyjścia integracyjnego. Rozgrywka z wykorzystaniem systemu human joystick może być dla uczestników nie tylko dobrą zabawą, ale także zapadającym w pamięć narzędziem promocyjnym czy doskonałą metodą team buildingową.
Piramida holograficzna na eventach
Piramida holograficzna to wyjątkowo efektowny sposób na przestrzenne wyeksponowanie produktu, logo marki, usługi czy określonego zjawiska. Dzięki wykorzystaniu tzw. efektu hologramu, uczestnicy eventu mogą poczuć się niczym w wysokiej klasy filmie science-fiction i zobaczyć unoszący się w powietrzu obraz – niczym w „Gwiezdnych Wojnach”, „Star Treku” czy „Pamięci Absolutnej”.
Jak działają te niezwykłe urządzenia? Nad piramidą umieszczany jest ekran, wyświetlający cztery rzuty obrazu, który ma stanowić hologram. Uzyskiwany w ten sposób efekt jest tak zachwycający, że uczestnicy wydarzenia przekonani są często, że patrzą na prawdziwy przedmiot. Na rynku dostępne są obecnie statyczne oraz interaktywne piramidy holograficzne, umożliwiające sterowanie wyświetlanym obrazem.
Piramidy holograficzne świetnie sprawdzają się podczas wydarzeń promocyjnych, prezentacji czy targów. Ich wadą, póki co, jest jednak możliwość wykorzystania jedynie w zamkniętych pomieszczeniach.