Najnowsze trendy w eventach firmowych

Świat pędzi na przód, nieustannie rozwija się i podlega ustawicznym zmianom. Tym samym wymusza na nas ciągłe uwspółcześnianie i modyfikowanie, zarówno własnych przyzwyczajeń, potrzeb i zachowań, jak i wszystkiego tego, co nas otacza. Nie inaczej rzecz przedstawia się na gruncie eventów firmowych, które również podlegają przemijającym i wciąż zmieniającym się trendom. Chcesz być na bieżąco? Nie dopuść do tego, by zostać w tyle! Sprawdź, co w branży eventowej uznaje się obecnie za najbardziej pożądane.

Ucieczka z wielkiego miasta

Choć zdecydowana większość eventów firmowych wciąż odbywa się w wielkich miastach (przede wszystkim ze względu na to, że to właśnie tam zlokalizowana jest największa liczba dużych przedsiębiorstw), coraz bardziej na znaczeniu zyskują małe miejscowości i wsie. Z czego to wynika? Przede wszystkim z panującego od kilku sezonów trendu na slow life i wszystkiego, co się z nim wiąże: szeroko pojętym minimalizmem, ekologią, alternatywnymi sposobami spędzania wolnego czasu.

Oczywiście, wszystko w ramach zdrowego rozsądku. Planując niewielkie wydarzenie firmowe, na przykład kolację, raczej niezbyt ekonomicznym rozwiązaniem będzie sprowadzanie wszystkich zaproszonych gości poza miasto, tylko po to, by po kilku godzinach do niego wrócić. Bez wątpienia warto natomiast zapoznać się z ofertą ustronnych lokali, znajdujących się poza rozrywkowym centrum i w ramach firmowego spotkania stworzyć w ten sposób choćby niewielką namiastkę ucieczki z wielkiego miasta.

Jeżeli jednak specyfika Twojego eventu pozwala na zorganizowanie go poza granicami miasta, wykorzystaj to! Pamiętaj przy tym, by, planując tego typu wydarzenie, duży nacisk położyć na tzw. lokalność. Korzystaj z tego, co oferuje Ci dane miejsce, poznaj regionalne atrakcje, kuchnię i zwyczaje. Planując imprezę integracyjną na mazurskiej wsi, nie włączaj do menu pizzy, a do atrakcji kręgli – postaw na lokalne przysmaki i animacje nawiązujące do miejsca, w którym się znajdujesz (np. spływy kajakowe, podchody w lesie, grzybobranie).
 

Więcej niż jedzenie

Dla wielu (…a może dla wszystkich? ☺) uczestników imprez firmowych, jedzenie jest najważniejszym punktem w planie całego wydarzenia. Pod żadnym pozorem nie można więc lekceważyć znaczenia menu na eventach! Zwłaszcza, że wraz ze wzrostem świadomości kulinarnej i mody na solidną, zdrową kuchnię, posiłki przestały być wyłącznie sposobem na zaspokajania głodu. Jedzenie na imprezach firmowych staje się prawdziwymi przeżyciami – zaskakuje, inspiruje i zachwyca. Czym? Absolutnie wszystkim! Nietuzinkowym sposobem podania (na przykład sałatka w słoiku czy stek do samodzielnego smażenia na rozgrzanym kamieniu), nieoczywistymi połączeniami smaków (pizza na słodko, sushi w formie tortilli), przepięknymi dekoracjami oraz aromatami, wprawiającymi zmysły w prawdziwą ekstazę.

Podniesienie jedzenia do roli sztuki sprawia, że coraz więcej firm wykorzystuje je również jako główną atrakcję wieczoru. Rosnącą popularnością cieszy się na przykład live cooking, polegający na przygotowywaniu jedzenia przez szefa kuchni na oczach uczestników wydarzenia. Firmy chętnie decydują się także na połączenie kolacji lub lunchu z warsztatami kulinarnymi dla zaproszonych gości – oczywiście to, co zostanie podczas nich przygotowane, podawane jest następnie jako posiłek dla uczestników eventu.
 

Wartość dodana na eventach firmowych

Coraz rzadziej można spotkać się ze stwierdzeniem, że event firmowy ma być po prostu sposobem na miłe spędzenie czasu. Obecnie, organizując wydarzenia tego typu, duży nacisk kładzie się na to, by ich uczestnicy doświadczyli lub dowiedzieli się czegoś nowego, zaskakującego, ciekawego. Jak realizuje się tego typu założenia?

Jednym ze sposobów, zyskujących coraz większe uznanie organizatorów eventów, jest wybór unikatowego miejsca. Unikatowego, czyli takiego, które w żadnym wypadku nie kojarzy się z przestrzenią do organizowania wydarzeń firmowych. Opuszczona fabryka (lub restauracja mocno nawiązująca do stylu industrialnego), namiot rozstawiony na środku leśnej polany, klub nocny, biblioteka – im oryginalniejszy pomysł, tym lepiej! Dobrym pomysłem bez wątpienia będzie, w każdym z tych wypadków, dostosowanie atrakcji i posiłków do klimatu, w jakim utrzymane jest dane miejsce.

Drugą metodą (która absolutnie nie wyklucza pierwszej ☺), jest stawianie na budowanie osobistych doświadczeń przez uczestników eventu. O co chodzi? Zastanów się, jak wiele różnych bodźców na co dzień odbiera każdy z nas. Ludzi coraz trudniej jest zaskoczyć, a jeszcze trudniej utrzymać ich uwagę. W związku z tym niezwykle ważne jest włączanie uczestników eventów we wciągające aktywności, które na długo utkwią w ich pamięci. Przykładem mogą być wspomniane wcześniej warsztaty kulinarne, wspólna nauka tańca, oryginalne zabawy teambuildingowe czy nawet… włączenie uczestników w przygotowania do eventu.

Zastanawiasz się, jak wykorzystać obecne trendy do stworzenia niezapomnianego eventu firmowego? Zgłoś się do nas i opowiedz nam o swoim pomyśle. Zorganizujemy dla Ciebie wydarzenie, które zachwyci wszystkich Twoich gości.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł to spodoba Ci się: