Co daje organizacja wewnętrznego eventu dla zespołu?

Dzisiaj sprawdzimy na konkretnych przykładach, co daje organizacja wewnętrznych eventów dla zespołów, w mniejszych i większych firmach.

Sytuacja nr 1. Gdy zmienia się kierownik zespołu

Justyna pracuje w dużej korporacji finansowej. Jest koordynatorką niewielkiego zespołu. Dostaje propozycję nie do odrzucenia: „Lider w zespole X odchodzi. Co powiesz na przejęcie jego obowiązków?”. Justyna zgadza się, dostaje awans na stanowisko lidera i bierze pod swoje skrzydła kilkunastoosobowy zespół. Od tej pory ma współpracować z ludźmi, którzy znają się długo i byli związani z poprzednim kierownikiem.

Z jakimi problemami może spotkać się Justyna?

  • Z niechęcią wobec jej osoby.
  • Z dystansem między nią a pracownikami.
  • Z nieznajomością swoich pracowników, ich mocnych i słabych stron oraz ich prywatnej strony.

Co może zrobić Justyna jako kierownik zespołu?

Aby poznać nowy zespół, przekonać pracowników do siebie i skrócić dystans, nie wystarczą codzienne spotkania w pracy. Dlaczego? Nie dają one możliwości na dobre poznanie pracowników. Justyna ma sporo obowiązków i nie może w tym samym czasie ogarnąć nowych zadań oraz poznać członków zespołu.

Co robi Justyna?

  • Organizuje spotkania z pracownikami w godzinach pracy – np. wspólny lunch czy spotkanie integracyjne.
  • Stara się w miarę możliwości rozmawiać z pracownikami w trakcie pracy.
  • Organizuje wspólne wyjście integracyjne.

Ostatnie rozwiązanie okazuje się pomysłem trafionym w dziesiątkę! Justyna i pozostali pracownicy mają okazję porozmawiać w warunkach innych niż firmowe. Justyna może w naturalny sposób opowiedzieć pracownikom o sobie i poznać niektóre z ich historii. Podczas spotkania wszyscy rozmawiają w swobodnej atmosferze, a potem idą do escape roomu, gdzie muszę współpracować, aby osiągnąć cel.

Justyna widzi efekty takiego spotkania i miesiąc później proponuje pracownikom kolejne wyjście – tym razem organizują grilla połączonego z grą w siatkówkę, badmintona czy twistera. Wszyscy dobrze się bawią, kolejne lody pękają.

Wniosek

Ten przykład pokazuje, jak eventy pracownicze pomagają budować relacje nie tylko między pracownikami, ale też na linii pracownik-przełożony. Jeśli pracownicy znają swojego przełożonego i ufają mu, komfort pracy wzrasta, poprawia się atmosfera i lojalność wobec firmy.

Sytuacja nr 2. Gdy zespół ma problemy z komunikacją 

Hubert jest przełożonym kilkuosobowego zespołu, pracującego w firmie informatycznej. Zauważył, że często pojawiają się mniejsze lub większe konflikty między pracownikami, które wynikają z nieprawidłowego przepływu informacji. Pracownicy nie do końca radzą sobie z komunikacją i mało ze sobą rozmawiają.

Z jakimi kłopotami może borykać się Hubert?

  • Ze złą atmosferą w pracy.
  • Z nieprawidłowym wykonywaniem obowiązków przez pracowników (spowodowanym dezinformacją).
  • Ze spadkiem mobilizacji.
  • Z brakiem lojalności wobec firmy.

Co postanawia zrobić Hubert?

Hubert bierze sprawy w swoje ręce i postanawia zorganizować na początek wspólny lunch w pracy, połączony z krótką grą integracyjną. Niedługo potem prosi o pomoc agencję eventową, która organizuje dla zespołu wyjście na kolację i kręgle. Kolejnym etapem integrowania zespołu jest organizacja spotkania o charakterze team buildingowym, podczas którego pracownicy mają okazję podszkolić umiejętności komunikacyjne i umocnić więzi między sobą.

Jakie są efekty?

Eventy integracyjne przełamują bariery między pracownikami, którzy zaczynają ze sobą rozmawiać. Hubert systematycznie organizuje różnego rodzaju mini szkolenia i warsztaty w trakcie pracy, aby wzmocnić umiejętności komunikacyjne między pracownikami. Regularnie organizuje też spotkania integracyjne poza siedzibą firmy. Atmosfera, efektywność pracy i mobilizacja pracowników stale się poprawiają.

Wniosek

Spotkania integracyjne oraz eventy team buildingowe to doskonała okazja dla pracowników na zawiązanie więzi i poprawę atmosfery w pracy. A im atmosfera jest lepsza, tym bardziej wzrasta mobilizacja pracowników, przywiązanie do firmy i efektywność pracy.

Sytuacja nr 3. Gdy tworzy się nowy zespół

Agnieszka dostała pracę w rozwijającej się firmie logistycznej. W tym samym czasie pracę rozpoczęło kilka innych osób, których przełożoną będzie właśnie Agnieszka. Nikt się nie zna – ani pracownicy między sobą, ani Agnieszka z pozostałymi członkami zespołu. Wszyscy muszą się poznać i zbudować relacje od podstaw.

Jakie wyzwania czekają na Agnieszka?

  • Umożliwienie nawiązania kontaktów między pracownikami.
  • Zbudowanie relacji między Agnieszką a pozostałymi członkami zespołu.
  • Stworzenie zgranego zespołu, który potrafi się ze sobą komunikować.

Jakie działania podejmuje Agnieszka?

Agnieszka wie, że z jednej strony czeka ją spore wyzwanie, bo musi stworzyć zespół. Z drugiej zaś – jest też w komfortowej sytuacji, ponieważ zaczyna z czystą kartą. Poza wszelkimi zawodowymi obowiązkami, o które musi zadbać Agnieszka, powinna ona pomyśleć także o budowaniu relacji i pozytywnej atmosfery w pracy. Agnieszka postanawia zorganizować spotkanie integracyjne połączone z elementami team buildingu. Podczas takiego wydarzenia każdy z pracowników ma okazję zaprezentować się przed innymi, powiedzieć kilka zdań na swój temat, opowiedzieć o zainteresowaniach, a nawet zdradzić kilka szczegółów ze swojego prywatnego życia.

Spotkanie oczywiście nie może odbyć się bez części typowo rozrywkowej. Uczestnicy mają więc okazję zjeść coś pysznego, porozmawiać i napić się… soku. ;)

Z upływem czasu Agnieszka organizuje kolejne wyjścia integracyjne, które łączą przyjemne z pożytecznym – pozwalają pracownikom odpocząć psychicznie i jeszcze lepiej się poznać, a Eli – przyjrzeć się uważnie całemu zespołowi. Na podstawie własnych obserwacji Agnieszka analizuje słabe i mocne strony pracowników, dzięki czemu może skutecznie przydzielać zadania i funkcje, jakie pracownicy będą pełnić w zespole.

Wniosek

Spotkania integracyjne stwarzają niepowtarzalną okazję na zaprezentowanie się przez pracowników od strony prywatnej. Umożliwiają nawiązanie relacji i zrzucenie zawodowych masek, a przez to stworzenie więzi i pozytywnej atmosfery. Dla przełożonego są okazją do lepszego poznania pracowników.

Przedstawione przez nas sytuacje to oczywiście tylko skromny przykład tego, jakie jest znaczenie organizowanych eventów zespołowych. Imprezy pracownicze pozwalają też rozładować napięcie, zrelaksować się, zapomnieć o stresie czy chwilowym nadmiarze obowiązków zawodowych. Ogólny wniosek jest taki: zdecydowanie warto organizować firmowe eventy! Jeśli chcesz zaplanować takie wydarzenie, zgłoś się do nas – zajmiemy się organizacją Twojego wydarzenia od A do Z.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł to spodoba Ci się: